Ochrana e-mailové schránky začíná už při jejím zakládání. Je nanejvýš vhodné zvolit silné přístupové heslo, a to pokud možno takové, které nepoužíváte v žádné jiné službě. Kvalitu hesla nepodceňujte, jinak svou schránku můžete otevřít různým zvědavcům z okolí, ale i internetovým útočníkům.
SILNÉ HESLO
· Kvalitní, silné heslo musí být zejména dlouhé. Bohatě stačí, když heslo není tvořeno jediným slovem a obsahuje alespoň deset znaků. Můžeme si pomoci spojením dvou slov, čísel, pomlčkou, tečkou a jinými dovolenými znaky, případně jeho část zadáme velkými písmeny.
OCHRANA HESLA
· Přístupové heslo nikdy nikomu nesdělujte a neuchovávejte je nikde napsané. Ať již dorazí sebedůvěrnější výzva k zaslání přístupových údajů, nikdy je neposkytujte. Pokud přistupujete ke schránce z cizího počítače, nezapomeňte se po skončení práce odhlásit. Nejlepší je využít anonymní režim prohlížeče. Čas od času se hodí heslo změnit.
OCHRANA ADRESY
· Zbystřete, když někdo na papírovém či elektronickém formuláři požaduje souhlas se zpracováním osobních údajů pro marketingové účely a pro jejich poskytnutím obchodním partnerům. Pokud se přesto chcete do podobné akce zapojit, založte si ještě jednu e-mailovou adresu a používejte ji jen pro tyto rizikové účely.
FILTROVÁNÍ SPAMU
· Spam je zažitý slangový termín pro nevyžádané e-maily obvykle reklamního charakteru. Reklamní spam obtěžuje, ale není bezpečnostní hrozbou. Spam má však i širší definici, která zahrnuje veškeré nežádoucí e-maily. Vedle obtěžující reklamy jde třeba o podvodné zprávy nebo o zprávy, jejíchž pomocí se šíří záškodnické programy. Každá e-mailová služba poskytuje antispamový filtr, který má automaticky detekovat nevyžádané zprávy a přesouvat je do speciální složky, určené pro spam. Současnou špičkou je antispamová filtrace služeb Gmail a Outlook.